Dag-tot-dag programma

2 maart 2014 - Westland, Nederland

Dag 1: U vliegt van Nederland naar Antalya. Op de luchthaven wordt u welkom geheten door uw reisleiding. Vervolgens is er de transfer naar uw hotel.

Dag 2: Na het ontbijt vertrekken wij richting Pamukkale. De tocht brengt u over het prachtige Taurus gebergte naar de bekende kalksteen-terrassen van Pamukkale (kasteel van katoen). Het sterk kalkhoudende water loopt er via een groot aantal terrassen van een helling. Uit het warme water (35 graden) slaat calciumcarbonaat neer en zo worden dikke pakketten kalk langs de terrassen afgezet. Op deze manier krijgt de helling een bijzonder uitzicht: het lijkt op een kasteel van katoen of op een bevroren waterval. Pamukkale is momenteel een toeristische plaats en is samen met de oudheidkundige stad Hierapolis opgenomen in de UNESCO-werelderfgoed-lijst. Overnachting in of rondom de omgeving van Pamukkale.

Dag 3: Wij vertrekken na het ontbijt naar Denizli. Deze stad is een van de grootste textielsteden van Turkije. U zult hier kennis maken met traditionele ambachten en uiteraard kunt u ook een kijkje nemen in de fabriek, waar tapijten worden geknoopt. Hierna rijden wij weer naar Antalya alwaar u zult overnachten.

Dag 4: Vandaag staat de bruisende stad Antalya op het programma. Antalya wordt ook wel de parel van de Turkse Riviera genoemd en is de hoofdstad van de provincie. Het oude stadsdeel, Kaleici, bestaat uit smalle steegjes en houten huizen die tegen de muren van de stad zijn aangebouwd. Wij beginnen de dag met een bezoek aan een prachtige waterval. In de loop van de dag brengen wij een bezoek aan een juwelierscentrum, waar u de vervaardiging van handgemaakte sieraden kunt bekijken. Na al het moois bij de juwelier te hebben mogen aanschouwen zullen wij het Archeologische museum (een van de beste op archeologisch gebied) bezichtigen. Wij eindigen onze dag met een bezoek aan een lederwaren centra. Natuurlijk heeft u vandaag ook vrije tijd om op eigen gelegenheid de oudestad te verkennen. U overnacht in hotel Grand Park Lara.

Dag 5:U begint de dag met een overheerlijk ontbijt vervolgens een bezoek aan de beroemde antieke stad “Perge“. Op het programma staat vandaag ook een bezichtiging van het beroemde Romeinse theater “Aspendos“. Dit theater is één van de best bewaarde Romeinse theaters in de wereld. Aansluitend rijden we naar een typische Turks dorpje. Hier kunt u zelf ondervinden hoe het leven van alledag zich afspeelt. U overnacht in hotel Grand Park Lara.

Dag 6 en 7: U heeft twee dagen de gelegenheid om te genieten van uw vrije dag en alle faciliteiten van uw hotel of u kunt mee met een door ons geselecteerde dag excursie (bijvoorbeeld: kabelbaan, jeepsafari, boottocht, hamam). U overnacht in hotel Grand Park Lara.

Dag 8: Vandaag is alweer de laatste dag van uw vakantie en kennismaking met Turkije. Wij brengen u per transferbus naar de luchthaven.